Blog > Komentarze do wpisu

Co musi znajdować się w każdym sklepie?

Coraz więcej ludzi myśli o założeniu własnego interesu. A że podobno „deko handlu jest lepsze od kila roboty”, więc jako kierunek własnej inicjatywy wybierany jest właśnie handel. Aby otworzyć duży sklep spożywczy, potrzebne są ogromne inwestycje, jeśli jednak nasz interes na początku ma być tylko niewielki, warto chyba wypróbować, czy będzie to nasza przyszłość.

Najlepiej na początek poszukać już jakiegoś lokalu, który możemy przystosować do naszych potrzeb. Jest to o wiele tańsze niż budowa nowego budynku, chociaż za wynajęty będziemy płacić czynsz. Następnie musimy kupić i zamontować wszelkie niezbędne akcesoria i wyposażenie. Mowa tu o półkach sklepowych, lodówkach, zamrażarkach, ladach, czy kasach fiskalnych. Oczywiście wyposażenie to będzie różniło się w zależności od wielkości sklepu, jego wyposażenia i od asortymentu jaki będzie się znajdował w sklepie. Jeżeli już mamy wszystko gotowe i cały sklep jest przygotowany, możemy zapełnić go towarem. Należy o to zadbać już wcześniej i przygotować hurtownie na odpowiedni dzień, w którym będziemy przyjmować produkty. Aż w końcu nadejdzie ten dzień, w którym pierwsi klienci pojawią się w naszym sklepie. Należy ich odpowiednio przywitać i zadbać, aby chętnie z naszych usług korzystali. Atmosfera w sklepie powinna być bardzo miła, gdyż wtedy to właśnie ludzie chętnie do nas przyjdą. Towar powinien być zawsze świeży, nigdy nie powinno go brakować. Powinniśmy też być otwarci na propozycje klientów i zamawiać im to, co potrzebują. Nasz asortyment powinien zmieniać się w zależności od pory roku czy okoliczności. W lecie powinniśmy mieć w ofercie więcej lodów, czy napojów, w okresie świątecznym nie powinno zabraknąć kartek z życzeniami, czy innych charakterystycznych dla tego okresu produktów. Sprawi to, że nasz sklep będzie chętnie odwiedzany i nasze dochody będą stale rosły.Jednak nic nie przyciągnie klientów, jak okresowe promocje, czy inne produkty lojalnościowe. Powinniśmy rozprowadzać reklamy, pomagające w zdobywaniu nowych i w utrzymywaniu starych klientów. Ludzie uwielbiają kupować „w promocji” i czasami nawet minimalne obniżki cen, mogą sprawić, że towar błyskawicznie zejdzie z półek. A gdy nasz sklep będzie przynosił odpowiednie dochody, wtedy może pomyślimy o otwarciu drugiego lokalu. Mając większe doświadczenie, mamy dużo większe szanse na osiągnięcie jeszcze większego sukcesu.

niedziela, 13 lipca 2014, czarek_91

Polecane wpisy